sobota, 6 lutego 2016

Patrick Lee - Uciekinierka

Autor: Patrick Lee
Seria: Czarna Seria
Tytuł oryginału: Runner
Data wydania: 2015

Patrick Lee jest autorem czterech bestsellerów. Urodził się w 1976 r. w zachodnim Michigan.
"Uciekinierka" to połączenie sensacji, kryminału i fantastyki. Książka ta jest pierwszym tomem serii o Samie Drydenie.
Dryden to były żołnierz sił specjalnych, który po przeżytej stracie bliskich wiedzie spokojne życie w południowej Kalifornii.Jedyną odskocznią od dręczących go wspomnień jest jogging po plaży. Pewnego dnia spotyka na swojej drodze dwunastoletnią dziewczynkę uciekającą przed uzbrojonymi mężczyznami chcącymi ją zabić. Nastolatka pamięta tylko swoje imię oraz ostatnie dwa miesiące spędzone w zamkniętym ośrodku gdzie była więziona przez służby specjalne, szprycowana lekami i poddawana eksperymentom. Ponadto Rachel posiada wyjątkowe umiejętności - potrafi czytać w myślach. Dryden postanawia pomóc dziewczynce w ucieczce i rozwikłaniu tajemnic jej przeszłości.  Decyzja ta na zawsze zmienia życie Sama a odkryte tajemnice o przeszłości nastolatki mogą zmienić cały świat.
Już po samym tytule możemy wywnioskować ze jest to książka pełna pogoni, nie tylko w dosłownym sensie tego znaczenia. Pościg goni pościg, fabuła nie zwalnia a kolejne tajemnice z przeszłości wychodzą na światło dzienne. Książka ta jest pełna emocji, wciąga i uzależnia tak, że ciężko się od niej oderwać chociaż na chwilę. Strach, współczucie, niedowierzanie to wszystko a nawet więcej towarzyszy nam od początku do końca lektury. Jestem miło zaskoczona tą książką i mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości uda mi się przeczytać więcej książek Patricka Lee.

4 komentarze:

  1. Po raz pierwszy widzę kogoś kto by ją czytał. Ja ją czytam i bardzo mi się podobała. To prawda przy czytaniu jest masę emocji, a czasami nawet dreszczyk. Jak dla mnie super książka. I ma cudną okładkę. *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja już widziałam parę recenzji o tej książce między innymi dlatego ją przeczytałam bo nie dość że okładka prześliczna to dodatkowo opis był ciekawy :)

      Usuń
  2. Nie słyszałam o tej książce do tej pory, ale powiem Ci szczerze, że mnie zaintrygowałaś swoją recenzją.
    Swoją drogą, dobrze piszesz, tylko tak doradzę Ci - justuj tekst, lepiej się to czyta. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com - będzie mi miło, jeśli zajrzysz.

    OdpowiedzUsuń